dilluns, 30 de març del 2015

Mola de Colldejou

Zona:  Baix Camp. Serra de Llaberia

Bonic itinerari circular que ens permet l'ascensió a la emblemàtica mola de Colldejou, punt de mira privilegiat de la zona.

Arribant a la Torre de vigilància al cim de la Mola

Temps: 2h 30min
Desnivell acumulat: 500m

Distància: 7'9km
Dificultat: Fàcil
Itinerari circular:
Punt de partida: Colldejou

Des de la part alta del poble de Colldejou, seguim les indicacions cap al coll del Guix. Ens enfilem per la pista fins arribar al coll (30min), cruïlla de camins. Nosaltres ens desviem a la dreta (NON) tot seguint el GR7-3 cap a la Mola.

El sender primer planeja però aviat es comença a enfilar. Arribarem a una discreta cruïlla on abandonarem els senyals del GR i prendrem el trencall de la dreta que s'enfila de dret cap a la carena. Ja a la carena avançarem còmodament cap a llevant fins al cim de la Mola on trobarem la fortificació de planta circular que la culmina (922m, 1h 30min).

Per baixar i completar l'itinerari circular, seguirem els senyals del GR cap al NE, direcció al coll Roig. La davallada és molt dreta, per terreny descompost entre els espadats de roca, caldrà força de cames. Després entrarem al bosc i acabarem sortint a una pista que seguirem a la dreta. Ara ja per terreny més còmode, creuarem una altra pista i trobarem davant nostre un sender senyalitzat a Colldejou. El sender ens condueix còmodament de nou al poble, on arribarem a la plaça de l'Església.

Observacions:

•  Excursió realitzada el mes de març de l'any 2015 amb un nen de set anys.
  • Si es vol evitar la costeruda baixada es pot baixar tot desfent el camí de pujada.