dilluns, 29 de juny del 2015

Temps: 2h 20’ Anar i tornar
Desnivell acumulat: 220m
Dificultat: Fàcil
Mapes i guies: 3540 OT Barcelonnette. 1:25000. IGN.
Itinerari circular: Sí
Punt de partida: Colmars-les-Alpes

Descripció de l'itinerari:

Estacionarem el vehicle a l’aparcament situat a l’entrada de Colmars. Des del final de l’aparcament surt una pista senyalitzada cap a la cascada de la Lance. La pista puja lleugerament fins arribar sense cap problema a la passarel·la de fusta que serveix de mirador de la cascada (20min).

Desfarem el camí fins a trobar un sender que surt a la nostra dreta (passada una zona de bany). El camí s’enfila i aviat prendrem una altra desviació a la dreta (senyals grocs). Ens seguim enfilant i aviat el camí esdevé estret i penjat, cal anar amb compte si portem nens. Arribarem a una nova bifurcació, ara caldrà seguir les creus grogues que s’endinsen en direcció al congost. El camí inicia una davallada per anar a trobar el riu al Pont de Misso, (1h 20min).

L’indret és bonic i convida a fer una remullada.

Per tornar a Colmars, creuarem el pont i agafarem el camí senyalitzat a l’esquerra. Aviat prenem una pista a la dreta (senyals grocs) que inicialment s’enfila fort fins que comença a davallar en direcció a Colmars (2h 20min).

Observacions:
  • L’excursió es va realitzar l’agost de l’any 2008 amb un nen de 15 mesos a la motxilla i dues nenes de 8 i 6 anys.
  • L’excursió forma part d’una estada de dos setmanes als Alps de Haute Provence, seguint el riu Verdon en els seus cursos alt i mitjà.
  • El camí fins a la cascada de la Lance no té cap pèrdua, tampoc la tornada a Colmars des del Pont de Misso, ara bé, cal anar amb compte en el camí entre la cascada i el pont, i estar atents al punt on hem d’abandonar les ratlles grogues i seguir les creus grogues cap al pont.
Suggeriments:
  • Recomanem visitar el poble medieval de Colmars-les-Alpes.
  • Des de Colmars es pot fer també l’excursió pel sender temàtic de la Canal de l’Adroit, també ressenyada en aquesta web.