dilluns, 29 de juny del 2015

Tête de la Sestrière

Excursió que ens permet descobrir la vall on neix el riu Verdon. Les fonts són força discretes i costa de creure que aquest petit riu ha estat capaç de formar un gran congost pocs quilòmetres més avall. L’excursió culmina amb l’ascensió a la Tête de la Sestrière, 2575m, cim discret però que ens permetrà gaudir de bones vistes.

Temps: 3h 30’ Anar i tornar
Desnivell acumulat: 700m
Dificultat: Fàcil
Mapes i guies: 3540 OT Barcelonnette. 1:25000. IGN.
Itinerari circular: No
Punt de partida: La Foux d'Allos

Descripció de l'itinerari:

Estacionarem el vehicle a la sortida de la Foux d’Allos, en direcció al coll d’Allos, a l’estacionament que hi ha a la carretera abans de la primera corba a la dreta.

Prendrem la pista senyalitzada que surt davant nostre i que s’enfila en direcció al coll de la Sestrière. Deixarem a l’esquerra les fonts del Verdon (35min) i aviat també deixarem a l’esquerra la cabana de la Sestrière (2058m, 55min). Aquí deixarem la pista (l’anirem retrobant durant la pujada) i agafarem un sender (senyals grocs) que s’enfila fent llaçades, retrobant la pista i abandonant-la pocs metres després, sempre seguint els senyals grocs i amb tendència a la dreta. Arribarem així al coll de la Sestrière (2461m, 1h 45min). El paisatge se’ns obre vers l’altre vessant i s’agraeix després de la dura pujada.

Des del coll seguirem la cresta a l’esquerra (GR-56) fins al cim (2575m, 2h).

El descens el vam fer pel mateix camí de pujada.

Observacions:
  • L’excursió es va realitzar l’agost de l’any 2008 amb un nen de 15 mesos a la motxilla.
  • L’excursió forma part d’una estada de dos setmanes als Alps de Haute Provence, seguint el riu Verdon en els seus cursos alt i mitjà.
  • El llibre: 30 balades en famille le long du Verdon de Catherine i Dominique Suchet, edicions Didier Richard, ens ha estat molt útil per tal de descobrir la zona i preparar les diferents excursions.
Suggeriments:
  • Si disposem d’un segon vehicle, hi ha una molt bona opció que consisteix en deixar-ne un al coll d’Allos (2247m) i fer el descens seguint el GR-56 per la cresta entre el coll de la Sestrière i el coll d’Allos (1h aprox.)