dimecres, 1 d’abril del 2015

Itinerari a l'estany de Vilaüt

Zona: Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà

Curt itinerari que transcorre per la part menys coneguda dels Aiguamolls de l'Empordà, per damunt de La Muga, dins la Reserva natural integral dels Estanys. Es tracta d'una zona molt tranquil·la amb gran interès faunístic.

Temps: 1h 15min
Desnivell acumulat: Inapreciable
Dificultat: Fàcil
Itinerari circular: Sí
Punt de partida: Torroelles

Accés al punt de partida:

Des de Castelló d'Empúries seguirem la carretera GIV-6103 fins al nucli de Torroelles. Aparcarem el vehicle davant del restaurant Aiguamolls.

Itinerari:

Des de l'aparcament del restaurant retrocedirem uns 200m per la carretera, direcció a Castelló, deixant el restaurant a la nostra dreta.

Prendrem a la dreta una pista que coincideix amb l'itinerari cicloturístic Figueres - Roses. Avancem per la pista on trobarem força tolls d'aigua, sobretot si fem l'excursió després de pluges intenses.

Arribarem a una cruïlla senyalitzada (30min), on girarem a l'esquerra cap a l'estany de Vilaüt. En una nova cruïlla (35min), els suros de Vilaüt, neix el sender que ens mena fins a l'aguait de Vilaüt.

Tornem a les alzines i prenem la pista que deixa els arbres a l'esquerra. Aquesta pista la trobarem també força entollada. La pista acaba sortint a la carretera de Castelló, que seguirem a l'esquerra durant uns 500m, fins arribar de nou a l'aparcament del restaurant.

Observacions:
  • Itinerari realitzat el mes de març de l'any 2014 amb un nen de set anys.
  • Recomanem dur uns binocles per tal de gaudir de l'avistament d'aus des de l'aguait i durant l'itinerari.