dissabte, 17 de gener del 2015

Volta al circ d'Ulldeter

Zona: Ripollès

Itinerari circular i sense cap dificultat que permet gaudir de l'alta muntanya hivernal tot assolint alguns dels cims més alts del circ d'Ulldeter, amb el Bastiments com a punt culminant.

Vista des de la Portella de Mantet
Temps: 4h 30min
Distància: 11'6km
Desnivell acumulat: 1500m
Dificultat: Mitjana
Mapes i guies: Puigmal (1:25000) Ed. Alpina
Itinerari circular: Sí
Punt de partida: Estació d'Esquí Vallter 2000
Material: Piolet i grampons, en condicions hivernals.

Itinerari:

Estacionarem el vehicle al pàrking de l'estació d'esquí de Vallter 2000 (2200m).

Des de darrere del restaurant de l'estació enfilarem la vall que surt en direcció NE, penetrarem al bosc i anirem a trobar el torrent que transcorre pel fons de la vall. Seguirem la vall amunt fins a la portella de Mantet (30min, 2412m).

Ens dirigirem en sentit NO a buscar la cresta que ens condueix en forta pujada, però sense dificultats, fins al cim del Pic de la Dona (2702m, 1h 15min).

Des del Pic de la Dona seguirem la cresta que baixa suaument passant pel puig d'Ombriaga  (2634m) i arribant al coll de la Geganta (2595m). Des del coll tombarem a la dreta cap al circ de Bassibers per anar a buscar la cresta a la dreta que seguirem fins al pic de Bassibers (2844m, 2h 24min).

El Bastiments domina el panorama en direcció sud. Ens hi dirigim seguint la cresta, baixarem al coll de Bassibers (2782m) i enfilarem la rampa fins al Pic de Bastiments (2874m, 3h). Estem al punt culminant de l'itinerari i val la pena descansar i gaudir de les magnífiques vistes.

Ja acabant el nostre itinerari circular seguim baixant en direcció sud cap al coll de la Marrana (2510m) des d'on baixarem en direcció est, intentant evitar els remuntadors i les pistes d'esquí, fins tornar a l'aparcament de l'estació.

Observacions:
  • Itinerari realitzat el mes de març de l'any 2014, a peu, sense esquís ni raquetes. L'estat de la neu era excel·lent, sense grans acumulacions i molt ventada a les carenes.
  • L'únic inconvenient va ser trobar-nos amb els esquiadors de l'estació baixant des del coll de la Marrana cap a l'aparcament.
Suggeriments:
  • Des del coll de la Marrana, opcionalment es pot competar la ruta pujant al Gra de Fajol (2708m), caldrà afegir uns 300m de desnivell i uns 40min a la ruta.