diumenge, 19 de juliol del 2015

Circuit dels pescadors

Zona: Alps de Haute Provence

Aquest sender permet gaudir de l’últim tram engorjat del Verdon abans d’arribar al Llac Sainte-.Croix.

Temps: 3h 30min
Desnivell acumulat: 330m
Dificultat: Fàcil
Mapes i guies: 3442 OT Gorges du Verdon IGN
Itinerari circular: Sí
Punt de partida: Coll de l'Olivier (712m)

Descripció:

Del poblet de Moustiers Sainte-Marie, prendrem la carretera D.952 direcció a la Palud-sur-Verdon. En uns 10km arribem al coll de l’Olivier (712m) on hi ha una esplanada a mà dreta on aparcarem per començar la nostra excursió. Del coll, surt a mà esquerra un caminet  que comença a perdre alçada ràpidament per continuar flanquejant tot superant algunes rampes però amb la tendència general de baixada, ja que hem d’arribar arran d’aigua. En uns 25min arribem a una bifurcació (601m) , prendrem el camí de la dreta que en sentit descendent ens porta al Verdon (482m) en uns 15min. Aquí el riu forma unes platgetes ideals per al bany.

Avancem còmodament pel sender que segueix per la riba dreta del riu. Trobarem un curt flanqueig escarpat equipat amb cable. Sense majors dificultats arribem a la cascada inferior de St.Maurin (1h 15min).  Ara pujarem per corriol fins a la carretera per la que hem arribat al punt de partida per anar a veure la cascada superior i les surgències que originen la cascada. De camí de pujada passareméper la cruïlla (1h 30min), marcada amb un pal indicador (585m) que agafarem per tornar desprès de nou al coll de l’Olivier.  Un cop a la carretera, trobem a la nostra dreta una construcció, La Maison Cantonnière. Creuant la carretera, just davant la casa, ens enfilem a un petit mur i de mà dreta puja un caminet que anirem seguint de forma més o menys intuïtiva, perseguint el curs d’aigua. Primer ens portarà a la cascada superior i continuant cap a la dreta superarem el ressalt de la cascada i ja pel mig del bosc seguint el curs d’aigua principal en poca estona arribarem a les surgències que originen la cascada. Es tracta de dos brolladors enmig del bosquet, que del terra escupen una aigua fresquíssima que acaba convertint-se en la cascada de St.Maurin (45min des de la Maison).

Desfem el camí fet fins a la cruïlla que hem citat anteriorment. En uns 40min tornarem a ser al coll de l’Olivier.

Observacions:
  • L’excursió es va realitzar l’agost de l’any 2008 amb un nen de 15 mesos a la motxilla.
  • L’excursió forma part d’una estada de dos setmanes als Alps de Haute Provence, seguint el riu Verdon en els seus cursos alt i mitjà.
  • El llibre: 30 balades en famille le long du Verdon de Catherine i Dominique Suchet, edicions Didier Richard, ens ha estat molt útil per tal de descobrir la zona i preparar les diferents excursions.