dimarts, 21 de juliol del 2015

Pedalant entre megalits a Carnac

Zona: Bretanya

A Carnac i els seus voltants, trobem nombrosos vestigis del neolític en forma de menhirs, dolmens, túmuls... passejar per la zona té quelcom de màgic i misteriós, malgrat la gran quantitat de visitants que hi trobarem. L’itinerari permet recórrer els grups de Le Ménec, Kermario i Kerlescan, tot enllaçant-los amb el túmulus St. Michel i el conjunt de dolmens Mane Kerioned, en una ruta circular.

Temps: 2h 15min
Distància: 25'7km
Desnivell acumulat: 140m
Dificultat: Fàcil
Mapes i guies: La côte des mégalithes a pied
Itinerari circular: Sí
Punt de partida: Maison des Mégalithes - Carnac

Descripció:

El nostre punt de partida serà la Maison des Mégalithes de Carnac (Rue des Alignements).

Davant mateix es troba el grup de Le Ménec. Voltarem aquest conjunt de menhirs i seguirem les indicacions cap al Tumulus St. Michel. Deixarem les bicicletes a la base del Túmul i hi pujarem caminant per gaudir de les àmplies vistes des d’aquest punt.

Desfarem el camí fins arribar a la carretera de Kerlescan, on girarem a la dreta i ens dirigirem al grup de Kermario. Passat aquest seguirem cap a Kerlescan i, poc abans del grup de menhirs, trobarem un desviament a l’esquerra que seguirem per visitar el Quadrilatère (conjunt de petits menhirs disposats formant un rectangle) i el Gegant del Manio, un menhir molt alt.

Desfarem el camí de nou fins a la carretera i seguirem a l’esquerra voltant el grup de Kerlescan fins prendre al final d’aquest, la carretera D186 a l’esquerra. Seguirem la carretera fins al desviament a la dreta cap a Kerguéarec i el dolmen i la Chapelle de La Madeleine. A partir d’aquest seguirem la pista asfaltada fins que, a l’alçada d’una àrea de pícnic, deixarem a la dreta el desviament cap a Penhoët i baixarem a l’esquerra cap a Kergroix. Passat aquest nucli creuarem la carretera nacional D768 i prendrem just davant nostre un sender que primer segueix paral·lel a la carretera i després gira a l’esquerra per agafar un sender que s’endinsa en el bosc i desemboca a la carretera prop de Kergrim.

Seguirem ara la carretera D768 durant uns 800m, quan ens desviarem a la dreta per visitar el conjunt de dolmens de Mane Kerioned.

Tornem a la carretera i la creuem per agafar davant nostre el camí que passa al costat del bowling i surt a la route du Habon. Seguirem ara aquesta carretera fins agafar a l’esquerra un desviament cap al càmping Les Pins, passat el qual tombarem a la dreta prenent la carretera de Kerlann de nou fins al grup de Le Ménec.

Observacions:
  • L’itinerari es va realitzar l’agost de l’any 2009 amb un nen de 27 mesos a la cadireta de la bicicleta.
  • El mapa citat es distribueix gratuïtament a les oficines de turisme.
  • L’itinerari està només parcialment senyalitzat i nomé es troba asfaltat en alguns trams.
On dormir:

Hi ha nombrosos càmpings al voltant de Carnac. A l’estiu es troben força plens i l’oficina de turisme facilita dades actualitzades sobre la disponibilitat de places.
Podeu consultar la web de l’oficina de turisme per més informació.

Suggeriments:
  • Al sud de Locmariaquer, a tocar del mar, hi ha el dolmen des Pierres Plates. Té 24m de longitud i a les parets rocoses es conserven relleus. La visita és lliure.
  • També a Locmariaquer, val la pena visitar la Site des mégalithes. Hi trobarem el dolmen conegut com la Table des Marchands i el gran menhir Brisé, que tot i que ara es troba caigut i partit, s’havia arribat a alçar 20m. L’entrada al conjunt costa 5€.
  • Val la pena recórrer el golf de Morbihan fins a Port Navalo, amb magnífiques vistes vers les illes.
  • També val la pena visitar la península de Quiberon i recórrer la Costa Salvatge.