diumenge, 19 de juliol del 2015

El llac d'Allos

El llac d’Allos, dins del Parc National du Mercantour, és el llac natural més gran d’Europa. Aquesta excursió segueix el camí que dona la volta al llac i permet gaudir de la bellesa de l’indret.

Temps: 2h
Desnivell acumulat: 190m
Dificultat: Fàcil
Mapes i guies: 3540 OT Barcelonnette. 1:25000. IGN.
Itinerari circular: Sí
Punt de partida: Parking du Laus

Descripció de l'itinerari:

Des de l’aparcament seguirem l’itinerari senyalitzat al llac d’Allos. Seguint la pista amunt, deixarem a l’esquerra la bifurcació senyalitzada cap al Mont Pelat.  Continuarem pista amunt fins arribar al refugi del llac d’Allos, a la riba del llac (35min). Davant nostre s’alcen les Torres del llac, la més alta de les quals, la Grande Tour, fa 2745m.

Començarem aquí a seguir el sender que dona la volta al llac. Completarem la volta en 1h aprox., sense cap dificultat.
El descens el farem per la mateixa pista de pujada fins a l’aparcament del Laus.

Observacions:
  • L’excursió es va realitzar l’agost de l’any 2008 amb un nen de 15 mesos a la motxilla i quatre nenes d’edats entre els 10 i els 6 anys.
  • L’excursió forma part d’una estada de dos setmanes als Alps de Haute Provence, seguint el riu Verdon en els seus cursos alt i mitjà.
  • Cal arribar d’hora a l’aparcament per tal de trobar lloc (i evitar pagar els 5€ que cobren als vehicles a partir de les 9h i fins a les 17h).
Suggeriments:
  • Des de l’aparcament del Laus es pot pujar al Mont Pelat, (3050m, 900m de desnivell). Es tracta d’un itinerari molt freqüentat per ser aquest el cim més alt de la vall, ara bé, tot i que l’ascensió no presenta cap dificultat, si es fa amb nens cal que estiguin acostumats a caminar força. Aquest itinerari es troba descrit en aquesta web.