diumenge, 19 de juliol del 2015

Temps: 1h 30’ Anar i tornar
Desnivell acumulat: 170m
Dificultat: Fàcil
Mapes i guies: Castellane. Lac de Castillon. PNR du Verdon. 1:25000. IGN.
Itinerari circular: Sí
Punt de partida: Castellane

Descripció de l'itinerari:

Partirem de l’Oficina de Turisme de Castellane situada al boulevard St. Michel.

Seguirem el boulevard un centenar de metres, allunyant-nos del centre històric i prendrem el primer carrer que s’enfila a mà dreta, just davant d’una benzinera. Seguirem el sender senyalitzat amb bandes grogues del “Tour du Roc”.

El sender s’enfila deixant a la dreta la Torre Pentagonal i seguint els oratoris del viacrucis que mena a la capella de Notre-Dame du Roc (903m, 40min). Abans de la pujada final però, deixarem a l’esquerra les runes de Petra Castellana, antic poble construït a l’època de les invasions sarraïnes (s. IX) i abandonat posteriorment per la manca d’aigua que va fer baixar a la població del Roc per instal·lar-se a la riba del Verdon.

Des del Roc gaudirem d’una bona panoràmica aèria de Castellane i el Verdon.

Baixarem del Roc i, a l’alçada de Petra Castellane, prendrem el sender a la dreta, senyalitzat. El camí estret baixa fent llaçades i, després de creuar el riu arribem a la carretera que seguirem a la dreta fins al poble de Castellane.

Observacions:
  • L’excursió es va realitzar l’agost de l’any 2008 amb un nen de 15 mesos a la motxilla.
  • El sender es troba senyalitzat amb bandes grogues.
  • L’excursió forma part d’una estada de dos setmanes als Alps de Haute Provence, seguint el riu Verdon en els seus cursos alt i mitjà.
  • El llibre: 30 balades en famille le long du Verdon de Catherine i Dominique Suchet, edicions Didier Richard, ens ha estat molt útil per tal de descobrir la zona i preparar les diferents excursions.
Suggeriments:
  • Recomanem visitar el poble de Castellane.
  • A Castellane trobarem nombroses oficines de guies d’esports d’aventura que ofereixen diverses activitats seguint el curs del Verdon...