diumenge, 19 de juliol del 2015

Mont Pelat

Zona: Alps de Haute Provence

Situat dins del Parc National du Mercantour, el Mont Pelat (3050m) és el cim més alt de la Vall d’Allos. La seva ascensió no presenta cap dificultat, la qual cosa fa que sigui molt concorregut. Des del cim gaudirem d’una bona vista del Parc, amb el llac d’Allos en primer terme, i amb la piràmide del Mont Viso destacant a l’horitzó.

El Mont Pelat des del llac d'Allos
Temps: 2h
Desnivell acumulat: 900m
Dificultat: Fàcil
Mapes i guies: 3540 OT Barcelonnette. 1:25000. IGN.
Itinerari circular: No
Punt de partida: Parking du Laus

Descripció:

Des de l’aparcament seguirem l’itinerari al llac d’Allos (senyalitzat).  Seguint la pista amunt trobarem la bifurcació senyalitzada a mà esquerra cap al Mont Pelat. El camí s’enfila entre avets primer i després per prat alpí abans de començar a remuntar, per camí molt ben traçat, les tarteres prèvies al coll del Pelat. Deixarem a la dreta primer el camí que va cap al llac i el coll de la Cayole, i després un sender que puja al llac del Trou de l’Aigle.

Des del coll del Pelat remuntarem fins al cim rocós sense cap problema (2h, 3050m).

El llac d'Allos des del cim del Mont Pelat

El descens el farem pel mateix itinerari fins a l’aparcament del Laus (1h 30min).

Una variant interessant de descens seria prendre el camí senyalitzat cap al llac d’Allos abans d’arribar a la pista i baixar després per la pista fins a l’aparcament.

El Mont Pelat
 Observacions:
  • L’excursió es va realitzar l’agost de l’any 2008.
  • L’itinerari està senyalitzat amb bandes grogues.
  • L’excursió forma part d’una estada de dos setmanes als Alps de Haute Provence, seguint el riu Verdon en els seus cursos alt i mitjà.
  • Cal arribar d’hora a l’aparcament per tal de trobar lloc (i evitar pagar els 5€ que cobren als vehicles a partir de les 9h i fins les 17h).
Suggeriments:
  • Amb nens és molt recomanable fer la volta al llac d’Allos (1h 30min des de l’aparcament del Laus).