dimarts, 21 de juliol del 2015

Pedalant per la badia del Mont-Saint-Michel

Zona: Bretanya

La magnífica figura del Mont-Sant-Michel unit a terra per un estret pas és una de les imatges més característiques de França. Aquesta imatge és encara més encisadora quan la contemples des de lluny i t’hi vas apropant al teu pas, i les torres i muralles es van fent visibles a poc a poc... és només així, quan el contemples en el seu entorn, des de la badia, que el Mont-Sant-Michel continua sent màgic.

L’itinerari proposat fuig de les aglomeracions que envolten l’abadia i recorre els polders de la badia del Mont-Saint-Michel: terres guanyades al mar on s’hi cultiven majoritàriament llegums i té sempre com a teló de fons l’abadia, que s’apropa a poc a poc, solitària.

Temps: 3h
Distància: 41'8km
Desnivell acumulat: 38m
Dificultat: Fàcil
Mapes i guies: Circuit dels Polders
Itinerari circular: Sí
Punt de partida: Capella de Santa Anna

Descripció:

Iniciarem l’itinerari a la Chapelle Sainte-Anne (s’hi accedeix des de Cherrueix, a la D-155).

Just darrere la capella trobem els senyals del GR-34 que seguirem en el primer tram del recorregut fins arribar a una tanca. A partir d’aquest punt el sender del GR es fa massa estret per continuar amb la bicicleta i pel cantó de mar el camí no es veu massa clar, així doncs prenem la pista a la dreta i després girem a l’esquerra per una pista asfaltada.

Passem davant la granja St. Louis i en arribar a Mauny tombem a l’esquerra cap a la costa. Deixem a la dreta el GR i prenem la pista que va per la badia, paral·lelament al GR. Quan la pista comença a no ser massa viable tornem a buscar el GR i continuem per aquest.

Cada vegada tenim el Mont-St-Michel més a prop. Anem seguint el GR fins a les rodalies de l’abadia, punt en que aquest gira a la dreta per anar a buscar el pas per creuar el riu Le Couesnon, a l’alçada de la població de Beauvoir. En creuar el pont d’entrada al poble trobem els senyals de la via verda per on tornarem. Creuem el pont i tombem a l’esquerra per fer en línia recta els últims quatre quilòmetres fins al Mont-St-Michel.

Ara desfem el camí fins a Beauvoir, creuem de nou el pont sobre el riu i seguim els senyals de la via verda direcció a Cancale.

Arribem a un creuament i tombem a la dreta cap a Bellevue. Segurament això va ser un error, hauríem d’haver seguit a l’esquerra els indicadors de la via verda cap a Cancale, però no ens volíem allunyar tant de la costa... Més endavant girem a l’esquerra cap a Belmontet i sortim a una carretera que seguim a l’esquerra. Després d’una corba a l’esquerra trobem una cruïlla on girem a la dreta. Passem les Cotterets, l’Experiènce i, en una nova cruïlla girem a l’esquerra cap a les Quatre Salines. Abans d’arribar però, trobem la via verda que segueix a la dreta i que ens portarà de nou fins a la Chapelle Sainte-Anne.

Després de quinze dies a la Bretanya no podíem marxar sense visitar el Mont-Saint-Michel. Vam preguntar a oficines de turisme de la zona però ens deien que no hi havia cap circuit per arribar-hi en bicicleta. No ens van ajudar gens. Així doncs, hi vam anar en cotxe i des de l’Abadia vam contemplar l’immensa badia que l’envolta. L’aparcament davant l’Abadia i les aglomeracions per accedir-hi ens havien deixat un regust amarg i vam veure clar que hi havíem de tornar en bicicleta.

El circuit ressenyat es va fer de manera improvisada, amb un mapa molt precari, segur que hi ha moltes variacions i segur que totes elles són millors que arribar en cotxe fins a l’aparcament de l’Abadia. El millor de tot: només vam trobar un altre ciclista fent el recorregut i molt poca gent fent part del GR a peu.

Observacions:
  • L’itinerari es va realitzar l’agost de l’any 2009 amb un nen de 27 mesos a la cadireta de la bicicleta.
  • Gran part de l’itinerari no està asfaltat i cal fer-ho en BTT.
  • Si volem visitar l’Abadia cal deixar les bicicletes fora de la muralla, és impossible circular amb elles a l’interior. L’entrada a l’abadia són 8,5€.
  • Si volem passejar a peu pels voltants del Mont-St-Michel caldrà que ens informem de l’horari de les marees a l’oficina de turisme.
  • Els aparcaments més propers a l’abadia queden coberts per l’aigua quan puja la marea, per tant si hi tenim aparcat el cotxe, caldrà que ens informem de l’horari d’aquestes.
Suggeriments:

No n’hi ha prou amb veure l’esbelta figura de l’abadia del Mont St-Michel des de fora, cal fer el cor fort, deixar les bicicletes abans d’entrar a la muralla, i seguir les cues de turistes que travessen l’única obertura a les muralles d’accés: la Porte de l’Avancée. També cal seguir a poc a poc la gentada que enfila l’únic carrer possible: la Grande Rue i cal aguantar estoicament la cua per comprar l’entrada a l’abadia, realment no ens decebrà.