dissabte, 28 de febrer del 2015

Landazuria

Zona: Bárdenas Reales de Navarra

Còmode i solitari recorregut per aquesta part de les Bardenas Reales que ens permetrà conèixer un paisatge diferent, l'anomenat landazuria (terra blanca).

Temps: 1h 10min
Distància: 14'8km
Desnivell acumulat: 197m
Dificultat: Fàcil
Itinerari circular: Sí
Punt de partida: Ermita de Nuestra Señora del Yugo

Accés al punt de partida:

Passat el poble de Valtierra per la NA-134, abans d'arribar a Arguedas, prendrem en una rotonda la sortida a l'esquerra direcció a l'Ermita de Nuestra Señora del Yugo, on aparcarem el vehicle.

Itinerari:

L'inici està senyalitzat amb un panell informatiu. Des de l'Ermita de Nuestra Señora del Yugo, surt en direcció nord una pista en sentit descendent durant gairebé un parell de kilòmetres, per després remuntar un petit coll i tornar a baixar fins pròpiament el paratge anomenat landazuria (terra blanca), una planúria d'aspecte estepari per la qual avancem còmodament fins a una cruïlla on girarem cap a l'esquerra en direcció oest (4 km aprox.). Pedalem entre conreus, tot seguint la pista principal fins a una nova cruïlla senyalitzada (8 km aprox.). Trenquem en direcció sud durant un kilòmetre aproximadament fins conectar amb una altra pista que, en direcció est, començarà a retornar-nos al punt d'inici. Després d'un parell de kilòmetres una nova cruïlla que prendrem cap a la dreta ens situa al tram més dur del recorregut, una curta però intensa pujada fins a una darrera desviació a l'esquerra que, igualment en pujada, encara que molt més còmoda, ens porta ja en línia recta de nou a l'Ermita de Nuestra Señora del Yugo.

Observacions:
  • Itinerari realitzat l'abril de l'any 2010. 100% ciclable.
  • L'itinerari està senyalitzat amb panells "Ruta BTT 4".
  • Des dels mirador situat al costat de l'ermita hi ha una bona vista vers les Bardenas Reales.
  • Durant la nostra estada a les Bardenas Reales, ens va ser molt útil la guia en francés: Randonnées dans le désert des Bardenas Reales, de Béatrice Chupin i Hervé François, Rando éditions.
  • Podeu trobar molta informació a la pàgina web de les Bardenas Reales.