dilluns, 16 de febrer del 2015

Travessant la Bárdena Blanca

Zona: Bárdenas Reales de Navarra

Còmode recorregut per les Bardenas Reales que ens permetrà creuar la Blanca Alta i la Blanca Baja, oferint-nos magnífiques vistes vers el massís de la Pisquerra i finalitzant en l'emblemàtic Castildetierra. Aquest itinerari es pot combinar amb la volta al polígon militar de tir.

Castildetierra

Temps: 1h 5min
Distància: 19'1km
Desnivell acumulat: 66m
Dificultat: Fàcil
Itinerari circular: No
Punt de partida: El Paso

Descripció:

Accés al punt de partida:

Des de Carcastillo cal seguir la NA-534 direcció a Sádaba. A uns 5km aprox. trobarem un desviament a la dreta cap al Parc Natural de Bardenas Reales. La pista ens condueix en uns 5km més fins a El Paso, on trobarem un refugi de pastors i un monument al Pastor Bardenero. Hi ha zona d'aparcament pels vehicles.

Itinerari:

Caldrà seguir la pista en direcció Sud cap a Arguedas. Aviat deixarem a la nostra esquerra un rocam que serveix de corral als ramats de bens, conegut amb el nom de corral del salinero. La pista travessa la Blanca Alta i s'apropa al massís de la Pisquerra, que deixarem a la nostra esquerra per, poc després, arribar a la pista perimetral del Polígon de Tir (13,3km).
Seguirem la pista a la dreta fins arribar a Castildetierra, final del nostre recorregut.

Observacions:
  • Itinerari realitzat l'abril de l'any 2010.
  • La pista està oberta a la circulació de vehicles a motor i es pot utilitzar en qualsevol època de l'any.
  • Durant la nostra estada a les Bardenas Reales, ens va ser molt útil la guia en francés: Randonnées dans le désert des Bardenas Reales, de Béatrice Chupin i Hervé François, Rando éditions.
  • Podeu trobar molta informació a la pàgina web de les Bardenas Reales.
  • Les Bardenas Reales van ser declarades Parque Natural pel Govern de Navarra l'any 1999 i l'any 2000, Reserva de la Biosfera per la UNESCO.
Castildetierra
Suggeriments:
  • Si decidim donar la volta al polígon militar de tir, caldrà tenir en compte que la volta completa són 28km.
  • L'itinerari complert que, des del Paso, dona la volta al polígon militar de tir (anada i tornada) té una longitud de 48,5km i un desnivell de 300m.